söndag 6 juni 2010

Skärpning männskor

Förutom att sälja möbler, etc har jag även en del saker, som jag vill bli av med, men inser att någon annan kan ha glädje av & därför gett/ger bort gratis.. Detta i huvudsak via tys-tori, av den enkla orsaken att jag gärna hjälper någon annan "fattig studerande", om det bara är möjligt!

Man skulle ju kunna tro att det inte är speciellt svårt att GE bort saker.. Men då tror man fel! Har jag fått erfara. När jag satt upp en annons om att jag hade en hög med vanliga mappar, som någon gärna fick komma & hämta fick jag diverse frågor om märke, färg, skick, storlek & gudvetvad.. I ett fall följt av kommentaren "kanske jag då kunde komma & kolla på dem i bra skick".. "Ööh, tack?!" Visst förstår jag att man nu inte vill ta emot nån annas skit, men jag blev trots allt rätt ställd!

Det råkar ha blivit kvar en stor kasse hundmat, som vi själva inte har någon användning för mera.. Och som jag därför tänkte att nån gärna kunde få, istället för att den kastas bort. Nåväl, en tjejj visade intresse & undrade när hon kan komma & hämta. Jag angav ett klockslag, men fick till svar att då passar det inte, kan jag inte komma tidigare?!

Svårt att förklara tonen i skrift & kanske jag delvis överreagerar, men måste medge att jag blivit rejält förbryllad & kännt mig som ett förvånat frågetecken inför detta fenomen!! Är det ok att vara hur arrogant & rude (brysk?) som helst, trots att man håller på att ta emot något av en främling, gratis? Eller är det bara jag som är alltför väluppfostrad (trots att jag absolut inte påstår att jag alltid själv skulle följa alla de beteendemönster jag uppfostrats till..!), för att inse att dethär är helt normalt beteende??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar