tisdag 14 maj 2013

Mörbultad (& tacksam över det - naturligtvis!)

Igår var jag på akupunktur för fjärde gången. Det var relativt avslappnande (jämfört med t.ex. första gången, när jag bara villa hoppa upp, riva ut nålarna & springa iväg - inte för att det gjorde ont, men för att det kändes rätt obehagligt, när vätskor & slagg sattes i rörelse..!) & jag slumrade t.o.m. till ett par gånger. Efter att ha blivit knådad, kavlad(!) & koppad(?) var jag dock rätt färdig att stupa i säng.

Men det var inte dags för något sånt ännu. Lillhästen (som ju nog ren börjar räknas som vuxen så småningom) skulle hoppas! Det slutade regna preci när vi skulle börja & istället var luften varm, tung av fukt & väldigt syrerik. Bra så, för jag fick verkligen jobba! Den lilla damen var väldigt pigg & dessutom ställde vi till med vattenmatta & hela balunsen. Slutligen gick det ojämnt, men helt bra & jag kunde tumla hemåt med en svettig & slutarbetad, men väldigt glad kropp :) Brukar tycka att ridning inte är så tungt (när man är van & låter hästen jobba för en..), men igår var det nog både cardio, styrka & balans på agendan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar