tisdag 22 november 2011

Öroninflammation

Jahha, hur hände detta?
Efter att ha varit småflunssig i 1½ vecka & dunderförkyld i 4-5 dagar valde jag att idag gå till läkaren istället för jobbet.. Kändes liksom mer givande efter en natt av riktigt elak & rivig hosta.
Jag förklarade situationen & sade att jag varit utsatt för AC hela förra veckan, vilket knappast gjort flunssan bättre.. Läkaren började sin undersökning & frågade om det varit problem med smärta i öronen. Jag tänkte att vad är nu det för en fråga (eftersom det juuuh alltid brukar se bra ut där), men svarade att jag ju flugit över 10h igår, så det var väl inte så skönt..! Varvid han bara konstaterade att dethär nog är annat än av flygande & att jag har öroninflammation.
Eftersom mina öron (till skillnad mot halsen, lungorna & näsan) inte visat symptom & jag trodde öroninflammation var något främst bebisar hade, så blev jag rätt förvånad. Inte minst när han sedan skrev ut tre dagars sjukledighet & på min fråga om det verkligen betyder att jag bör stanna hemma svarade att eftersom det är en infektion, så ja.
Nu har jag hämtat ut tre olika mediciner från apteket & placerat mig i soffan. Konstigt nog känns det efter läkar- & apoteksexpeditionen inte ens överdrivet, så kanske man inte är helt i skick trots allt.. På tal om att känna sin kropp dåligt?!
Samtidigt kan jag inte annat än vara tacksam över företagshälsovården! Det är en lyx att kunna ringa på morgonen & gå dit 2h senare, på arbetsgivarens bekostnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar