måndag 19 december 2011

Big time bättre fiilis

Eftersom jag spenderat de senaste tre dagarna på sofflocket knaprandes 4-5 olika mediciner, så har det inte hänt så mycket här..
Nu har herr doktorn ändå sagt att jag är frisk (muahahha - vad vet nu han om det?! Ok, dååålig psykhumor). Men gett lov att äta resterande mediciner efter behov (hej nerdrogad flygresa - fast nå, de är alla snarare uppiggande).. Så livet börjar sakta återvända. Dock strävar jag till att hålla jag hans ord från mitt besök i fredags rätt nära tillhands: Har det varit mycket stress? Med en min som indikerade att det var orsaken till allt ont.

Men det har hänt många bra saker också:
  • Nu ÄNTLIGEN börjar jag få lite fiilis inför mitt utbyte i Wien i vår!! Bokade mitt flyg dit för någon vecka sen & den 5.2.2012 säger jag Auf Wiedersehen & flyttar till sydligare breddgrader för cirka fem månader :) Har dessutom redan en vecka inbokad för umgänge med Den Finaste & så många andra har meddelat att de vill komma, att jag överväger att starta B&B ;)
  • I knutarna tisslas & tasslas det om tjejjsemester över påsk - Vart (liksom det mesta andra) är oklart, men det är bara detaljer & jag är SÅ exalterad!! Can't wait!
  • Om en vecka bär det av till Sri Lanka avec la Famiglia > Har liksom inte riktigt greppat det ännu & därför inte hunnit fiilistelee, men voi söta så det skall bli skönt med semester!! Och nu morrar säkert någon missunsam att jag ju just var borta, men well, det har jag också fått sota för i form av en massa jobb & (stressrelaterade?) infektioner.
  • Igår fick jag en söt julblomma & ett bevis på att män visst (ibland) lyssnar på vad man "lite sådär nonchalant i förbifarten" säger åt dem :D
Ännu utmanar jag inte ödet för att träna (kanske i morgon), men skall strax bege mig för min första PT-timme någonsin. Den ingick i mitt gymkontrakt & nu då tiden där börjar lida mot sitt slut känns det ju klokt att använda bort den :P Timmen skall förutom en del tankar om träning (den biten anser jag mig ha rätt bra koll på - att det sen inte alltid blir av är en annan sak) läggas på kost & viktkontroll - mina akilleshälar! Håller verkligen tummarna för att det är någon att bonda med, som förstår just mig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar