fredag 28 juni 2013

Semester

En välförtjänt semester på 1,5 mån väntar framför mig. Skönt! 
När har man senast varit så länge ledig i sträck? I lågstadiet kanske :)

Den här veckan lämnade jag nämligen in min gradu.
Och var sen en sväng i Åbo för att skriva mognadsprov, betala bibbaskulder, etc.

I samma veva har jag dessutom de senaste veckorna genomgått en snabb rekryteringsprocess & i tisdags kunde jag underteckna arbetsavtalet. Till hösten börjar jag jobba på en advokatbyrå med transaktioner. Som fastanställd jurist. Vuxet ;)

Men nu, nu är det dags att skifta ner. Andas djupare & långsammare. Stanna i stunden. Låta saker ta tid. Det har varit en tuff vår. Tuffare än något någonsin tidigare. Tankar & känslor har gått på konstant högvarv. Och det känns som att det kommer att ta ett tag att komma in i riktig semester mode. Men jag skall ge det tid. När nu tid finns. 

Idag kickar jag igång det hela på bästa sätt! Skall luncha på stan med en kompis och sen packa sambo & vovve i farmaren & köra västerut. En knapp vecka i den vackra Åländska skärgården väntar & om inte friden infinner sig där, så vet jag inte var :)

Ha det fint & njut av den fantastiska sommaren som vi i år skämms bort med! Det är vi värda!

2 kommentarer:

  1. Grattis Ana! Ha på nåt sätt eksyy hit o läst din blogg ibland. D verkar som om d ha hänt en del jobbiga grejer o vill därför säga extra mycke grattis för bra nyheter! h. Nenne

    SvaraRadera