onsdag 24 februari 2010

Frisk(ish)

Idag var jag igen till en läkare. Tycker det är så kiva, så väljer att gå till en ny varje vecka. Not! Men, ville gå till en privat (som jobbet betalar > nån nytta med det), för att få nån som tar mig på allvar! Lite fördomsfullt, jag vet. Men typen på YTHS kakkade så att säga i eget bo på den punkten.

Anyway, inte heller denna doktor hittade något fel på mig (under den 6,5min långa undersökningstiden, som krypt från 10min thanx to min ärkefieende nr uno VR, som i morse var endast 37 minuter försenad på sträckan Kslätt-Hfors). Dock gav han mig recept på någo piller (märkte jag i apteket; trodde de sku vara nässpray..) som skall hjälpa mot täpptheten! Tog ett & kan numera andas, najs :)

Han tycktes iaf inte vara orolig för att jag skulle bli/vara missbrukare, då han gladeligen även skrev ut två olika mediciner mot allergi (som jag kan nyttja senare i vår)..! Eller sen är de bara inte så starka?!
Men han verkade nu inte heller överdrivet (alls!) orolig för att ja sku ha astma, eller dylikt :D

Nu är planen då att sakta, men säkert ta tillbaka mitt liv från flunssamonstret! Detta har jag tänkt skall ske genom (mycket!) lågaktiv cardioträning, aka promenad till att börja med..! Problemet där är att jag är lite dålig på att ta mig i kragen med sånt, men skall göra ett tappart försök & alla är välkomna att dra iväg mig på prommis anytime!! Om jag gnäller får ni min tillåtelse att använda hot ;)
Småningom hoppas jag också kunna börja styrketräna lätt (även genom gemytligare metoder än snöskottning) & räknar med att vara fully back on track in no time att all..! Nåjaa, eller några veckor iaf! Känner mig redan friskare, då jag tänker på alla träning :)
Gäller alltså bara att hålla huvudet kallt, eller snarare tvärtom: varmt!
Kanske skulle det inte heller vara helt fel att klä på sig ett par trikåer under de tunna kostymbyxorna, om mätaren på morgonen visar -16 C & man hamnar ägna hela dagen åt att springa runt på stan (fast de visste jag inte då..)..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar