tisdag 9 februari 2010

Sjukling

Den nya veckan inleddes i ett kaos av två besök till studenthälsan, för träff med hälsotant & labb samt läkare.. Orsaken är att jag ju var rejält sjuk före julen & sen dess varit småkrasslig, så ville kolla upp lite vafan det är som händer. Följande klarnade: Det är inte en infektion & inget i bihålorna.. blev inte så mycket med andra ord.

Däremot blev jag riktigt upprörd, när läkaren började tala om astmatiska symptom & vi sen kom in på (husdjurs)allergier!! Jag vet att det inte är något man dör av & att det finns utomordentlig medicinering, samt att man kan lida i olika grad.. Men. Jag gillar det absolut inte!

Efter att ha analyserat min egen reaktion lite tror jag att det största problemet ligger i min självbild; jag ser mig som en frisk & välående person! Det klingar i mina öron mycket illa med att måsta inhalera astmamedicin före varje träning :(

Nåja, ingenting är alltså säkert & mera test måste hur som helst göras.. In case det inte bara är vanlig flunssa (vilket fortfarande är ett helt möjligt alternativ! Nu skall jag först vänta 4 veckor till..). Och i det fallet att YTHS läkaren tycker att jag skall börja med någo mediciner (och eventuellt annars också), så kommer jag först att konsultera en annan läkare! Är nämligen en stor motståndare till all onödig medicinering.

Med andra ord inget nyt under solen!
Denhär veckan koncentrerar jag ändå mig på att ta det chillpill & sen får vi se så småningom!

För övrigt spenderades måndagskvällen med mys i fantastiskt sälskap :D

Och idag har jag t.om. fått något gjort.. Så kyllä tää tästä!!

2 kommentarer:

  1. Ta nu inte panik över eventuell astma, det är såklart inget roligt men tvivlar starkt på att du sku behöva ta medicin före varje träning. Ju bättre skick man är i desto bättre mår astman i regel. Fast med astma finns ju just risken att småflunssor inte går om av sig själv och så, men nu håller vi tummarna för att du inte ens ska behöva tänka på sådana grejer!

    SvaraRadera
  2. Tack för de orden :)
    Det löjliga är just det att jag vet att de int e hela världen, men ändå känns det som ett riktigt rejält personligt bakslag!

    SvaraRadera