fredag 27 januari 2012

Huvudrensare

De senaste dagarna har jag gått omkring & kännt mig allmänt missnöjd (med facit på hand kan man också kalla det stressad)..  Har roddat på med packning, flytt & lite förberedelser inför min minimala hejdåfest på lördag, men kännt att det inte riktigt blivit nånting av nånting. En massa petande bara. 

När jag blir frustrerad på en sak blir jag frustredad på allt. Min vän kallade det mycket passande dominoeffekt..! Och när ja blir irriterad vill jag avreagera mig - om jag inte tränar leder det lätt till att jag (semiomedvetet) försöker provocera fram gräl.. Skön typ där.

Idag var min bil äntligen färdig från servicen (som den var på eftersom en kvinna inte kunde parkera) & eftersom solen sken (i alla fall lite), så tog jag mig själv i kragen & styrde löpsteget mog Esbo. 11km & över en timme (jepp, det gick rätt så långsamt) senare var jag framme & mycket mer tillfreds i både kropp & knopp. Dagens visdom är således: Träna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar