söndag 10 juni 2012

Sommarträningspepp

Idag är det exakt två månader tills jag hoppar på planet för att spendera två veckor under den Cypriotiska solen!! Härligt :)

Bikiniformen? Egentligen vill jag inte tänka så kortsiktigt, men trots allt är sanningen den att  man mår bättre om man känner sig tillfreds i sin kropp & kan njuta fullt ut av semesterupplevelsen. Dessutom kommer jag i juli (då jag koncentrerar mig 100 % på min gradu) att ha de bästa möjligheterna kanske någonsin att sporta & äta väl. Så det känns som om ett perfekt tillfälle att ta tag i saken & puscha mig lite extra för att bli av med detdär sista bekvämlighetsfluffet!

Under de närmaste veckorna, då jag ännu är kvar i Wien & har verkligen mycket annat att göra kommer jag främst att "värma upp" kroppen & framför allt knoppen för det hela. Inspireras, motiveras & peppa mig..! Tanken är att fästa uppmärksamhet vid maten & vid sidan av det träna så mycket jag hinner/orkar. Bygga upp muskler & förbereda kroppen på mer löpning.. Samt framför allt komma ihåg (iddas) skippa kollektivtrafik & promenera istället.

När jag kommer hem i juli drar igång blir det sen fullt ös!! Skall fixa fräsh sommarmat hemma, kanske ta en ny sockermatch & framför allt springa massor - varvat med cykling, rullskrinning & tennis!
Bjud mig gärna på träningsdate ;)

Inspiration!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar