lördag 21 september 2013

21: 21,1km

Idag var det så dags - halvmara på schemat!

Hade oroat mig lite över eventuellt regn, men precis då starten skulle gå kom solen fram & stundvis var det till och med lite väl hett i början av banan. Men underlaget var torrt  & fint hela vägen. Dessutom upplevde jag att det jämfört med tidigare år fanns mer utrymme att springa på (trots att det igen var deltagarrekord).

I början sprang jag "mot alla konstens regler" ganska hårt i ett par kilometer, men det kändes bra så tänkte att varför inte. Hela första halvan gick helt ok & jag tyckte det gick någorlunda "lätt" att hålla tempo. Framsidan av högervad/musklerna runt skenbenet har trilskats en del denhär veckan & de kändes av, men på en helt överkomlig nivå. 

Efter halvvägs blev det tyngre & vid 15km började benet trilskas rejält. Jag övervägde att gå & tänkte att om det inte lättar måste jag fundera om jag alls kan fortsätta.. Det blev inte precis bättre men inte heller värre, så luffsade nu på. Slutet närmade sig (om än inte med stormsteg) & jag började inse att jag skulle klara sub 2h om jag bara orkade fortsätta knata på. Så då gjorde jag det. Inte speciellt energiskt, men i alla fall.

Tydligen var det någo problem med ström/tidtagning/whatnot, så första hälften av gänget fick ingen nettotid. Suck.
Min bruttotid 1:57:08 var ändå bättre än förra årets nettotid & den egna klockan visade 1:56:30 så får nog lov att vara riktigt nöjd!!
Före start

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar