lördag 7 september 2013

DrumsÖ runt

Oj, vart försvann den veckan? Inget bloggande o inga bilder. Sorry.
En liten snabbgenomgång kan vi väl få till i alla ifall:

måndag såg jag ut såhär på jobbet & åt sushi till lunch. På kvällen invigde jag Merijoogas nya studio i Gäda med Yin&Yang.


Tisdagen bjöd på inget mer spännande än en magträning.

Eftersom det började kännas att eftermiddagarna/kvällarna inte räcker till masade jag mig på onsdag morgon iväg på morgonyoga. Skönt!
På kvällen red jag första gången på länge, kändes det som.

Tvingade med mig C på lenk efter jobbet på torsdag & utgående från klagomängden tyckte nog ingendera det var en bra ide - förrän efteråt ;)
Sen hade vi ännu hoppelktion men efter 20.30 börjar det redan vara rätt mörkt & då planens lampor inte funkade blev det mest små teknikövningar.

Fredagen bjöd på lunch i gott sällskap & ett avböjande till AW. Underbar aerial yoga på kvällen & bakning av en (hoppeligen) smarrig äppelpaj.

Idag startades dagen med flow yoga i en solig studio :)
Efter ett kort pitstop hemma cyklade jag iväg för att möta A med tanken att som förberedelse inför halvmaran springa runt Drumsö. Det gick för min del irriterande tungt & när vi landade på dryga 11km i en medelfart på 5:44 så kändes det inte speciellt realistiskt att fortsätta i 10km till.. But well, we'll see.

Små ändringar har skett också i bloggen: En av bloggarna som jag tidigare rekommenderat under läsvärt, House of Philia, skrev om att hon börjat med 5:2 dieten.. Och fast jag anser att alla får göra som de vill, så tror jag själv på långsiktig hälsa & bra val i vardagen. Dessutom är dieter inget jag tycker man skall hålla på med inför barn. Av de orsakerna känner jag att jag inte mera vill rekommendera bloggen, utan valde att ta bort den från listan (därmed inte sagt att jag inte fortsättningsvis läser den själv ibland).
Samtidigt ramlade jag av misstag över Pamelas blogg Soul up be real som väcker tankar & inbjuder till reflektion. Rekommenderar den i stället!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar