måndag 9 september 2013

Kvalitetstid

Vilken helg :)

I lördags när jag kom hem från lenkken totaldäckade jag på soffan. Var tömd på energi & värskebalansen var helt rubbad. Träningskrabbis - urk!!

En dusch, ett par timmar, några chocobitar & många glas vatten senare var jag redo att välkomna livet tillbaka & börja förbereda inför kvällen. För första gången på alltför länge hann vi sitta ner ett speciellt litet tjejjgäng med en massa goda ostar & tillräckligt mycket vin :) Sitta & babbla om allt, vara rakt på sak & fråga sånt som man kanske inte frågar någon annan. Mysigt!

Vaknade förvånansvärt pigg på söndagen & det vackra vädret bidrog till att jag verkligen inte ville vara kvar i stan! Tog mig till stuga & ja, det var skönt. Friskare & friare att andas! Pojkarna hade gjort ett enormt jobb med att förvandla de träd som föll i förra årets höststormar till ved. Jag bidrog med att stapla en yttepyttedel, men nånstans måst man ju börja.


På kvällen landade jag i soffan med ett nöjt leende efter en helg som verkligen bjöd på en perfekt blandning av allt :)

2 kommentarer:

  1. Låter skönt! Sku va varit trevligt att va på tjejkväll oxå, men man kan ju int va på två ställen samtidigt...

    SvaraRadera
  2. Joo, så är det ju tyvärr ofta. Vi bestämde det så extempore att ni nog antagligen hade tackat ja till tuparna för länge sen.. :)

    SvaraRadera