måndag 13 juli 2009

Ingen perfekt matte

Igår åkte M till Österbotten för att hälsa på sina föräldrar & äldsta syster med familj, som är på besök. Jag var i Nyland & firade min fafa med en god släktlunch & åkte därefter för att hämta hit min älskade labrador Dumle! Han skall bo hos oss iaf en tid. Mest för att se hur det går..

Allt har gått bra såhär långt. Vi har inte gjort något speciellt, bara varit hemma & ute på promenad. Idag var Dumle dessutom ensam medan jag var på jobbet. No probs så långt! Lite orolig är han & vandrar hela tiden efter mig, då jag är hemma..liksom lite rädd för att jag skall försvinna verkar det som.. Ute har han varit pigg & glad, intresserad av världen & betett sig väl, trots att vi mött x-antal pygmé (as in mini)hundar som prompt måste gläfsa på gubben. Vad är grejjen > kan man inte bara hålla k*ft?! Men det är gammal hund vi talar om, så några flere kilometer långa lenkkar har det inte varit frågan om, så som tur finns den fina Kuppisparken runt hörnet :)

Idag efter jobbet var jag in i en ridsportaffär & köpte då också en nagelklippare för hundar (liknar en liten tång). Klorna på framtassarna gick bra, jag tog bara riktigt lite, Dumle var lugn & fin, no probs! Men sen, bam! Klippte jag lite för mycket av klon på högerbaktass "lilltå" & blodet började spruta!!!
Som tur går herrn på rätt så höga smärtmediciner (pga en diskrepans i höften > naturligt för en gammal gubbe som han), så han hade knappast specielt ont. Problemet bestod snarare i att stoppa blodflödet! Jag vet inte om ni någongång försökt plåsta om en blödande hundklo, men I can tell you att det var helt omöjligt..så nu har vi i stället suttit (jag) & legat (D) på golvet, med en handduk tryckt mot "såret"..
Och det verkar äntligen ha gett resultat. Så allt skall nog bli bra & som sagt han har inte ont, men fy vilken usel matte jag känner mig som :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar