onsdag 22 juli 2009

Vilken dag

Huhhuh!

Det första mailet jag fick idag meddelade att den produkt (dator) jag beställt & betalat 300 euro för i går kväll inte finns! Nehhee..då måste vi hitta på något annat > aka se till att man får den "lilla" investeringen tillbaka > fan!

Vad är föresten grejjen med att man först lyckas göra datorerna så små att man in fact kan bära dem med sig (8,9" tex), men sen när folk nappar på idén bestämmer sig tillverkarna för att "nää, vi skall nog återgå till att producera bara min 10" datorer > Tack Asus & Acer! *from Ana with lööv*

Det andra mailet meddelade att mitt mail till en viss klädfirmas nättjänst inte gått fram. Kul, eftersom jag kontaktade dem av den enkla orsaken att jag beställt lite stuff därifrån för någon dag sedan, men sen då jag fick orderbekräftelsen märkte att gatunumret var fel > nu återstår att se om det hittar fram/jag får tag på någon/någonsin ser mina kläder/tvingas betala trots allt..?

Resten av dagen har jag sedan ägnat åt att bekanta mig med mitt nya (och redan älskade) universitet! Eftersom jag flyttat så mycket på senare har antagningsbrevet inte (ännu?) hittat fram. Det är en sak jag tar rätt så lugnt..eller tog, tills det visade sig hur fantastiskt sammarbetsvilliga de är på juridiska fakulteten!

Detta är trots allt inte det största problemet > man kan trots allt närvaroanmäla sig fram till den 4.8. (eller något liknande).. Problemet med stort P består i att de väntar sig att man nästa veckas måndag (eller i undantags fall tisdag > visst inser ni vilken flexibilitet vi talar om!!) skall infinna sig för en 3h skolning i "hur fylla i min studieplan". WTF? Säger jag! Tycker helt ärligt att det är otroligt arrogant att förvänta sig att vuxna människor med sex dagars varsel (brevet kom egentligen i går) skall SLÄPPA ALLT och infinna sig på universitetet. Mitt. i. frickin'. veckan.

Thanx a lot!!

Jag klagar för att jag avser ta ut tre (av mina hela sex mycket efterlängtade) semesterdagar då & befinna mig x-antal sjömil bort..det är lite av ett i-lands problem, jag vet > detta gör dock inte alls att jag är mindre irriterad!
Samtidigt känner jag än mer med de av mina vänner som typ inte har någon semester att ta ut, eller måste resa ca 5h/väg, för att infinna sig :S
Hur tänkte man på uni där? Alla som bara kan jobbar..men vafan vi ordnar det må & ti > ni kan väl sjukskriva er... Hell yeah!

Men inte skall vi klaga, "skolan är det viktigaste" & "vi skall vara sååå nöjda & tacksamma som erbjuds en gratis utbildning"!! Visst, men en minimal gnutta eftertanke & studentvänlig approach skulle kanske inte vara helt fel?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar