onsdag 6 januari 2010

Aktiv ledighet

Efter att (utan större framgångar) ha fightats ett par timmar med ett inlämningsarbete bestämde jag mig för att visa långfinger åt skiten & dra på mig långskidorna i stället..

Tog mig cirka 5km på 45min, så var nu inte tal om någon speciellt lysande prestation, men med tanke på att utrustningen inte passar perfekt, glidet var obefintligt & jag inte skidat på gud vet när, så var det ändå en helt ok träning :)

Nu drömmer jag lite om egen fristills(eller allround)utrustning, då jag tror den stilen skulle passa mig bättre, med tanke på att jag tycker om att rullskrinna & det ju är lite samma teknik & jag tror det skulle kännas naturligare än knagglig traditionell still. Eftersom jag skidar next to never, så känns ändå inte en sådan investering på sin plats nu..

Blev sen bjuden på lunch hos pappa, vilket satt fint efter hurttandet :)

Därefter åkte jag & "småtjejjerna" till simhallen, där det blev 40min vattenlöpning i någon form av intervaller. Skönt att få röra på sig igen :)

Men tyvärr återstår det åsidosatta arbetet, så that's it for now..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar