onsdag 13 juli 2011

Klas Klättermus

På tal om att göra saker som man pratat om länge (i dethär fallet flere år), men som bara inte blivit av, så var jag igår & klättrade!

Först var jag ganska nervös.. Över hela situationen, hur man skulle börja (nerkommandet däremot viste jag hur det funkar), kommunikationen med den som säkrar, etc.

Sen kom jag lite igång & var då smånervös över höjden (fast jag inte annars har höjdskräck) & över att tappa greppet & "falla".. Men det gick ändå ganska bra, man är ju envis ;)

I något skede av den andra klättringen började muskelkonditionen tryta (för ja, det var fans tungt, speciellt för armarna), men i det skedet började höjdskräcken & den värsta rädslan för att tappa greppet försvinna, så jag klättrade ända till taket! Och var stolt.

Efter det blev det en lite ordentligare vilopaus & jag funderade på om jag alls skulle klättra mer.. Men ville ju egentligen göra det & tyckte kanske också lite, att när man nu engång är här. Och då lossade det verkligen. Kanske var det en lättare rutt, eller något, men det hela flöt på & jag klättrade som om jag visste vad jag höll på med! I det skedet kunde jag dessutom börja njuta av det hela :)

Och efteråt, ja då var jag bara lycklig! Tacksam för upplevelsen & riktigt jäkla stolt över en kropp som fixar vad som helst & ett pannben, som heter duga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar