söndag 15 november 2009

Kålpudding

Håller på att äta upp det sista av min utomordentligt goda lax-potatislåda, som jag fick till tidigare i veckan. Är fortfarande stolt över att jag lyckades på första försöket! Receptet var i sig mycket simpelt, men för mig är det hur som en stor grej. Jag är nämligen en person, som nog kan laga mina vissa vardagsrecept & tom få dem helt goda, men som när det kommer till att prova något nytt & föja recept brukar vara rätt kass. I allmänhet modifierar jag recepten lite (utgående från vad som finns hemma), med den följd att maträtterna nog är ätbara, om än inga större hittar..

Nåväl, inspirerad av min senaste framgång & det som finns i skåpen kommer jag idag att försöka mig på något som i kokboken heter kålpuddig. Ordet i sig är så frånstötande, att jag väljer att kalla det kål-köttfärslåda! Är (än en gång) inte helt säker på de mängder av diverse ingredienser jag har hemma (vi har ingen köksvåg), men håller ändå tummarna för att det skall gå att trolla fram en ätbar(om inte rentav god?) söndasmiddag idag också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar