torsdag 12 november 2009

Matkrabbis

Gårdagens middag var mycket lyckad!! Var riktigt roligt att hinna umgås lite med tjejjerna i lugn & ro <3

Också maten var fantastisk!! Tyvärr åt jag lite för mycket av de grekiskinspirerade godheterna & då det dessutom var så sent på kvällen är jag fortfarande mätt > att man aldrig lär sig detdär med måtta!! Och att mat sent på dagen inte passar mig.. Sen sitter man (igen!) här som en upplåst balong & svär.

I morse slog det mig dock att en delorsak i magontet kan vara den järntablett jag tog igår efter blodgivningen. Har hört att en del reagerar jätte starkt på dem med magen.. Hela policyn med tabletten (eller hela kuren à 15-30 dagar, beroede på hur man väljer att ta dem) förblev lite oklar för mig. Före man ger blod testar de ens hemoglobin. Mitt var utmärkt! Men i samma veva som sköterskan konsterade det, stoppade hon en burk med järtabletter i handen på mig, med orden: det kan vara bra för kvinnor att ta dethär efter blodgivning. Säkert. Om man har dåligt hemoglobin! WTF??
Nåväl, jag kommer nog att välja bort dem, har ingen lust att må kakka utan orsak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar