onsdag 31 augusti 2011

En turbulent dag

Igår var det riktigt skönt att få gå & sova, då dagen bjöd på en massa allt möjligt.. (Och orsaken till att jag inte bloggade om det då är att min telefon av nån orsak har slutat logga in mig på bloggen)

En kollega (som jag jobbat rätt tätt tillsammans med) tyckte det kändes svårt att hitta en tillfredställande avrundning på ett stort projekt & blev rätt frustrerad. Jag rymdes inte i en viss klänning. Någon nära hade en riktigt jobbig dag & det enda jag kunde göra var att försöka finnas där (i andra ändan av telefonlinjen) & hitta på något (möjligast) vettigt att säga.. Åååh, den maktlösheten! Och till råga på allt regnade det så jag kom hem genomvåt & -frusen.

Men, morgonen började bra tack vare en välsoven (läs tyst) natt. På eftermiddagen skärpte jag trots regn & rusk mig & red som jag (juuh) vet att jag kan & lillhästen hoppade därefter > t.o.m. vattenmatta! Rätt bra för någon som 1½ månad sedan vägrade gå nära en vattenpöl ;) Fick en massa hjälp med lillhunden & livet blev genast många toner ljusare! Och som smör i gröten sade någon speciell något fint :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar