torsdag 11 augusti 2011

Om att skapa ordning & reda

Igår var det enriktigt intensiv dag på jobbet. Man märker att folk är tillbaka från diverse semestrar! Bra så, tiden går juuh snabbt, när man har saker att underhålla sig med :)

På kvällen var det kräftis med familjen. Gott! Och trevligt. När det var dags att åka hemåt kollade vi promillen med alkometer (inte för att undertecknad skulle köra, men anyway..) & fast den nu inte var någo huisit hög, så började jag tänka lite.. Tillsammans med insikten att det nog blev en hel del ätet & att sommarmentaliteten (enligt vilken det nu inte är så just vad man stoppar i sig) nu hängt med lite för länge blev det en liten wake upp call för undertecknad!

Efter en titt i spegeln var det sen bara att konstatera att det nu verkligen har blivit dags att skärpa sig!! Skippa det totalt onödiga sockret & börja motionera igen. När det dessutom tidigare på dagen bekräftades att det 1.9. är tänkt att vi med mina kollegor skall springa cooper, så får det nu dessutom lov att bli en alkoholfri period för undertecknad!

1 kommentar:

  1. Känner igen det där med sommarmentalitet. Har haft semester någon vecka nu, och "då får jag äta vad jag vill, utan att behöva tänka på vad vår tränare tycker" - men när jag dök upp på roddträningarna igen förra veckan så märkte jag ju själv att även två veckors slappande och choko-ätande märks direkt. Nu skärper vi oss, Ana, o kommer syksykuntoon ;)

    SvaraRadera