onsdag 21 september 2011

Perus jurist

Igår fick jag ett brev (oundertecknat - skam & skandal, men det valde jag att leva med) av en av mina tre hyresvärdar, där hon skriver att hon numera ensam är min hyresvärd & att hyran fr.o.m. nu skall betalas till konto X. Mina små juristnackhår reste sig genast & jag tyckte nästan det hela var motbjudande..! Hehhe, nu börjar dethär (jag)  låta sjukt ;) Men orsaken var alltså den att det inte fanns något ok från de två andra (numera före detta?) hyresvärdarna. Trodde hon jag är född igår liksom?

Så idag skickade jag ett vänligt men bestämt mail, där jag konstaterade att oktoberhyran redan är betald till det tidigare angivna kontot & att de får reda ut den saken själva. Samt att jag behöver ett skriftligt medgivande från de två andra (dock duger pdf)!
Sug på den.

Sa jag ren att dethär med kontrakt är något jag tycker om att peta med? Och något som jag en dag tänker vara jädrans bra på. Snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar