onsdag 21 september 2011

Upp & ner - bokstavligen!

Hade hopplektion igår & nu för första gången inne i manegen för denna säsong. Är även osäker på om lillhästen någonsin förut hoppat inne.. Och dessutom var det en massa specialhinder på g. Skrämmande lådor i diverse utsmyckning that is. Men känslan var redan från början bra & fast det alltid känns som om väggarna kommer emot när man flyttar in på hösten, så är hästen smidig & fungerar bra också med mindre utrymme :) Han hoppade superfint & jag red bra. Så skönt att det äntligen börjar lossa & jag allt mer vågar lita på oss & på att det skall gå vägen! Härlig känsla att hoppa en hel bana felfritt & över det sista hindret med ett leende på läpparna för att det känns så bra :)
Vid ett skede kom vi ändå lite tokigt till en oxer & herremannens ben tog i rejält. Ingen fara skedd där, men han blev så förnärmad att han fyrade av en riktigt rejäl bock.. Och jag som färdigt var i lite dålig balans hade inte en chans, utan druttade ner i manegebottnen. Blä! Nå, hästen stannade & funderade vart jag försvann, så det var bara att känna efter att det inte gjorde ont nånstans, borsta av sig den värsta sanden & fortsätta rida! Idag är jag dock riktigt stel i rygg & nacke, vilket ju kommer lite olägligt med tanke på springandet.. Så nu ligger fokus på att mjuka upp paketet & vara i skick på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar