tisdag 18 oktober 2011

Latinotisdag

Heh.. Eller så inte. Var för första gången på riktigt länge på zumba i morse (1/4 morgonträningar - check!), men kunde för mitt liv inte finna den inre latinan..! Kände mig som en überstel skandinav (om inte tysk rent av) & pinsamt nog började jag nästan skratta åt det hela. En rysinna som hoppar runt & inte direkt instruerar, utan snarare ger ifrån sig små (heta?) tjut nu & då.. Och ett golv med mer eller mindra stela finnar som till synes försöker (och delvis kanske lyckas) inbilla sig att de är guds gåva till alla latinlovers där ute. Jag mena tänk nu själv! Nå, småsvettigt blev det i alla fall..

Kom iväg från gymmet & begav mig mot jobbet i tid, samtidigt som jag sände tacksamma tankar till den smarta som fått mig att producera (inte som i baka då.. snarare som i att hyvla ost på) en rågbrödssmörgås till morgis. Sen kom jag på den lysande idén (trodde jag då) att bara hämta en latte på vägen. Jag leker att kaffet kommer från Brasilien, för att det hela skall passa in här liksom ;) Det borde jag inte ha gjort. Fick nämligen beskåda den långsammaste baristan i stan (varning: gå inte till La Torrefazione på Alexen om ni inte har obegränsat med tid - och en ängels tålamod) & vänta en kvart, trots att jag var tredje i kön.. Woop.

Nu jobba, jobba.. Men antar att denhär dagen bör avslutas med typ tacosallad på mexicanskt vis, för att bli riktigt fulländad ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar