torsdag 23 februari 2012

Maskerad & teater

På tisdagen var det Fasching. Här firar man alltså fastlagstisdag genom att klä ut sig :) Också jag hade en fin outfit (nåjaa, en massa smink & en mask i alla fall)  & det var meningen att möta upp några finskor & sedan gå iväg på carnevalparty.. Vi möttes, drack ett par & efter att de flesta feidat gick jag med Anna mot klubben. När vi kom dit var det så lång kö att hon inte ville stanna & vänta (metron slutar gå kring midnatt), samtidigt som jag inte fick tag på nån inne, så bestämde oss för att gå hem. Lite tråkigt, men helt ok med tanke på nästa dag :)



Igår var vi med ett gäng tjejer till Theater der Josefstadt & såg pjäsen Amadeus, som (surprise!) handlade om Mozart. Det var superroligt! Pjäsen var minimalistisk i det avseendet att det just inte fanns någon rekvisita & skådespelarna i regel hade samma kostymer genom hela föreställningen. Allt gick naturligtvis på tyska & till min stora glädje & stolthet kunde jag hänga med riktigt bra :) Varje ord förstod jag självklart inte & visst kom det stunder, när det nog for helt förbi, men på det stora hela så..!


 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar