torsdag 10 september 2009

Fokus?

Gaaah!

Jag var på fösta föreläsningen till min första erikoistumisjakso idag. Det var ingen fröjd. Eller föreläsningen var det inget större fel på. Snarare insikten i hur mycket jobb det innebär! Och hur mycket närvaro! Timmar som jag inte har.. Som bland annat skall spenderas på jobb. Ett jobb som jag inte ännu börjat på. Ett jobb, som jag idag kontaktade, för att höra mig för om dagar. Som skulle villa att jag jobbat to-fre, medan de enda dagarna som passar mig är ti-on.

Hur får folk sånhänt att gå ihop? Hur kan man planera, när allt hänger på allt & ingen info om något går att få? Eller får folk inte det? Är det bara jag som lever i en värld av illusion, där man kan kombinera skola, karriär & hobbyn? Det sociala livet har jag som ni märker redan räknat bort :(

Har spenderat eftermiddagen med att försöka fundera ut en plan (och en ämne till mitt seminariearbete). Alltså inte med att läsa, som planerat. Och nej, jag har inte kommit fram till något! Jag vet inte om jag nu borde skippa en kurs, för att klara av en annan? Vad om jag inte får skriva om det ämnet jag tänkt..ger gubben mig ett vettigt nytt då? Vad jag gör ifall det inte fixar sig med jobbdagarna? Gör jag då ingen studiepoäng under hösten? Och hur går det i såfall med mina kommande rättigheter att delta i kurser?

Jag hade bestämt att skolan nu går före jobbet. Men jag måste ju leva..antar jag. Och så är det ju detär med karriääär också. Fyfan!

Till på köpet kommer detdär jävla väntandet! På att folk skall svara på mail. På att man får (?) gå på föreläsning i morgon & få allt klart med ämne, etc.. Jag avskyr ovissheten. Vill inte vänta!

Just nu har jag bara lust att visa finger! Och absolut ingen lust att gå på sits i kväll > vem fan tog den glädjen ifrån mig? F*ck you!

Jag ber om ursäkt för den litanian! Egentligen är jag mest frustrerad över att det skall vara så invecklat. Och över att behöva vänta! Jag skulle likom gärna göra allt, men behöver då mer tid.

Skall rensa huvudet med lite hundprommis & lenk..och sen skall jag fan njuta av sitsen :) Det kan bli det sista roliga på myyycket länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar