söndag 13 september 2009

Vilken helg

Den gångna helgen har varit fylld till bredden! Här en breef genomgång:

I fredags krapulerade jag en aning. Var dock på 3h föreläsning..fredagskaffe & lite shopping :) Sen han jag hem en minimal sväng, före det var dags för Florakörens hemkomstkonsert i Sollennitetssalen. Helt fantastiskt! Otroligt vackert, superduktiga solister & positiv fiilis! Kvällen avslutades med ett rätt så trött glas på Bremer..

Igår på lördagen hade vi ordentlig städdag hemma. Inte så mysigt, men nog nödvändigt! Efter det fick jag Lena "medlurad" på rea till Muotikuus fabriksbutik..detta resulterade i att jag införskaffade en coctailklänning! Har ingen aning om när den skall användas, men det kommer hoppeligen tillfällen!
Efter det blev det underbart spontan grillning hos Benny & som socker på toppen en hel kasse fina äppel att ta med hem :)
Därefter bekantade jag mig med en ny hästkompis! Kehveli (Mats höll på att dö, då han hörde namnet) är en liten finnhästpojke, som jag skall hjälpa till att träna, då hans matte inte själv hinner med..känns inte speciellt tokigt, då det är ett rätt så fint exemplar i fråga :)
Dagen avslutades med middag på Smör i sälskap av Mats släktingar. Riktigt gott & trevligt var det, trots att M i efterklokhet hade valt att byta ut sin förrätt & jag min efterrätt > de var nämligen på intet sätt speciella..!

Söndagsmorgonen ägnades åt kokning av äppelsylt > nam!
Sen fick vi ettåriga William med föräldrar på besök. Alltid lika roligt med den urgulliga ungen, som springer omkring som en tok & är nyfiken på det mesta, speciellt hunden :)
På eftermiddagen klädde vi oss fancyt & marscherade iväg till Domkyrkans skarpskyttekapell på dop. När Kasper Juhani Haahti fått sitt namn & blivit upptagen i församlingen bjöds det på en rejäl överraskning!! Prästen meddelade nämligen att det nu var dags för vigsel!! Kaspers föräldrar (Mats syster & man) valde att överraska alla närvarande & bli äkta makar :)
Resten av dagen firades hela familjen, med kaffe & kaka!

Skolan har fått lida & det är riktigt dåligt! Just nu känns det dock värt det. I morgon blir det en ny vecka & nya tag!! Krams så länge :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar