fredag 25 september 2009

Sluta poka på gatan!

Jag vet att dethär nu låter som när man i lågstadiet ritar en teckning & sen håller på o voijar sig att "den är sååå ful", bara för att alla andra skall säga att "nej, den e ju sååå fin"..

Men jag blir faktiskt inte en lyckligare människa, eller ens smickrad av att någon främling pokar på mig (ok, för att klargöra: säher Hej!), när jag är ute lufsar med min gamla & trötta hund, själv iklädd skitiga verrare & tjock jacka och utan att överdriva har ett oborstat (och smutsigt) hår, som står åt alla tänkbara håll! Det är bara patetiskt.

Eller sen kan det hända att jag är en paranoid tant (och att han egentligen svarade i telefon, eller någo), med fruktansvärt orättvisa fördomar mot alla som ser ut att komma nånstans från mellanösternhållet ifrån > typ söder om Danmark! Så är det nog antagligen.

1 kommentar:

  1. Totally agree!! Nimimerkillä gick en dag mellan bokhyllorna i bibban o så kommer nån (antagligen med rötterna i mellanöstern) förbi: "Looking good today". O ett äcklit flin på ansikte. Usch! Lämna oss flickor i fred! BTW du e väl ingen tant;)

    SvaraRadera