torsdag 29 oktober 2009

Anonym är en rolig typ

Haha! Sitter & fördriver sista (halv)timmen på jobbet med att skratta åt herr (fast denhär gången gissar jag att ena är kvinlig) Anonym!!

De Anonyma kommentarer jag får på mina blogginlägg kommer i allmänhet av vänner, som läser, men inte själv har en blogg > ofta fattar de dessutom att underteckna med namn. Idag märkte jag dock att jag hade två kommentarer som behöver godkännas.. Ja ba WTF? Och kollade sen in dem. Tydligen är det något man borde märkt ages ago, men man lär sig något nytt om bloggvärlden (och sin egen blogg!) varje dag :)

Den ena kommentaren hade ungefär innebörden att juridik är onödigt/tråkigt..och den har jag mina små misstankar om var den härstammar ifrån..!

Den andra anonymisten föreslog att jag skulle gå i terapi.. Jag kan inget annat än le! Av den orsaken, att det är lite svårt att ta råd av någon anonym > man vet liksom inte om det är nån som blivit bättre, eller nån vanlig dödlig galning ;)

Och så fortsätter jag skratta, för att a) folk tar bloggen så på orden & tolkar det som skrivs så personligt (detta har hänt även tidigare & visat sig att inte vara endast en positiv sak!) & b) min blogg inte är riktigt = jag...mao känner man inte mig speciellt på djupet, bara för att man läser bloggen!

Med det inget illa menat, men som sagt Anonym förgyllde min eftermiddag i sin rättframhet & jaa, naivitet :)

3 kommentarer:

  1. Mmm, fast om du läser den där kommnetaren igen ser du nog att d va helt snällt menat. Så tolkade jag den iaf. O va e det för fel med att gå i terapi? Vet flera "normala" mänskor som haft stor hjälp av det!
    sara

    SvaraRadera
  2. Sara & alla andra: jag tog kommentaren inte alls negativt!! Snarare tvärtom, det är fint att folk bryr sig!
    Tycker inte heller att jag i mitt inlägg kommenterade sakfrågan, utan bara anonymiteten. Min point var att personen i fråga inte har någon aning om jag kanske redan kan tänkas gå i terapi?!
    Och sen återstår då det faktum att man ger rekomendationer, som man inte kan stå för med sitt eget namn.

    SvaraRadera
  3. OK, då misstolkade jag din ton. Svårt att veta med text ibland.
    Men visst, rekommendationer av folk med namn är lättare att lita på, åtminstone kan man fråga upp när man inte förstått allt eller bara annars vill veta vad de egentligen syftade på.
    S

    SvaraRadera