fredag 30 oktober 2009

Matematika & attityder

Idag kom en av juristerna på mitt jobb in i vårt (studerandenas) rum & frågade om någon är speciellt bra på matematik. Jag skrattade bara lite, min kollega åtog sig uppdraget..

Än en gång konstarede vi det som mina studiekompisar insett för länge sen: Jurister kan inte matematik! Why? Ingen aning, men det måste nog vara något med olika områden i hjärnan ;)

I samma veva sa jag nånting om att Det är konstigt hur dålig man är nu, då jag ändå var (riktigt) bra på kort matematik i gymnasiet?! Till det konstaterar min kollega (som också själv läst kort matematik) något i stil med att Ja, nå det behövs ju ingen krutuppfinnare till det. Jag blev helt stäld. Vilken skitattityd! Jantelagen sku kunna se sig!!


En rolig sak: MIN KOMPIS SKALL BLI MAMMA!! :D

2 kommentarer:

  1. I beg to diasgree, J är otroligt bra på åtminstone huvudräkning! :)

    SvaraRadera
  2. Ingen regel utan undantag (och undantagens undantag), iaf i juridiken ;)

    SvaraRadera