fredag 16 oktober 2009

Oinspirerad! Oambitiös?

Jag har en tent nästa onsdag. Jag har inte läst. Nästan alls faktiskt. Jag är av någon orsak riktigt, riktigt oinspirerad..t.o.m. mer än vanligt! Och då hör ju inte täntläsning till mina största intressen annars heller. Dessutom tycker jag i princip att kursen är intressant.

Har på senare tid annars också ifrågasatt mitt yrkesval. För första gången under hela studietiden. Men visst fan sku de finnas roligare grejjer att syssla med!

Jag som alltid varit mycket ambitiös har på senare tid börjat känna mig som en riktig slappis, som inte bryr sig ett ****. Ju mera jag umgås med kollegor inom branchen & studiekompisar med ett brinnande intresse för juridik, dessto oviktigare tycker jag på något sätt att det är. Dessto mindre är jag beredd att lägga tid på det & kämpa. Dessto mer känner jag att jag tapar fokus.

Har jag blivit en medelmåtta, när det gäller ambition? (Och är det i såfall nödvändigtvis en dålig sak?) Har jag valt fel? Eller kan man t.o.m. gå så långt, som att påstå att oikismiljön inte är riktit frisk (hälsosam)??

1 kommentar: