måndag 19 juli 2010

Baksidan

Det negativa med att ha en så härlig helg som den gångna är, att man måste ner på jorden & in i vardagen igen. Jag är inte den som brukar ha måndagsångest, utan snarare ser det som en ny chans, en möjlighet till en lysande start på en vecka som kan bli just det man gör den till! Igår var dock söndagsångesten påtaglig. Krashen ner på jorden var mao hård & den negativa känslan höll i sig hela arbetsdagen idag också (säkert delvis pga mina bästa jobbkompisar var frånvarande, alla på en gång)..

Har redan tidigare kunnat konstatera att jag är en person som på många sätt lever sitt liv fördelat på höga toppar & djupa dalar. Jag kan vara superledsen, för att i nästa sekund vara flyförbannad & bara en liten stund senare den lyckligaste i världen. Långsinthet har liksom aldrig varit min grej, på gott & ont. Jag säger ofta att jag njuter så mycket av mina toppar, att det t.o.m. är värt dalarna! Ibland ifrågasätter jag dock dethär rejält & tänker att det nog skulle vara lättare med en flakare lyckokurva..! I går kväll var ett tillfälle, då jag var beredd att ge bort de extremaste stunderna av lycka, för att slippa de värsta stunderna av negativa kännslor!!

Men: Sen idag red jag det fantastiska stoet* med lite handledning & ett löjligt brett leende på läpparna, så nu kan den flaka kurvan slänga sig i väggen > I do, do, do love my endorphin highs ;)

*Om nån känner för att göra en flicka utom sig av lycka, så har jag juuh födis nästa vecka & denhär speciella hästdamen råkar vara till salu dessutom!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar