torsdag 15 juli 2010

Men, men..?

Jag spenderade min tyky-timme (vi kan ägna en timme i veckan åt motionering på arbetstid) & lite till på gymmet. Det var svettigt & utmattande.. men naturligtvis skönt på sitt sätt också!

Nu har jag precis lyckats trycka i mig lite sallad med paprika & haloumi on top..sällan har en sådan kombination varit så svår. Denhär hettan (och det att jag inte kan sova pga den) suger verkligen musten ur mig..!

Samlar mig därmed för att laga iväg mig till stallet. Känner mig dock rätt slut & sku egentligen inte orka..

Då slår tanken mig: Jag skall ju känna efter vad jag verkligen vill & handla utgående från det!

Well, jag vill ju verkligen åka till stallet, för det är en fantastisk häst som väntar, en häst som det är ett privilegium att få rida (gratis!) & så.. Men vad om dygnets timmar inte räcker till & man inte riktigt orkar köra 110% hela tiden?!

Jag minns att det var tal om Mindfullness.. att man skall ta sig tid att sätta sig ner & göra inget. Bara känna efter.. Detta har denna vecka definitivt inte ägnats åt! Jag antar att det är en defensmekanism att försöka springa så hårt att de egna spökena & demonerna inte hinner med.. Och det gör de ändå i något skede, crapp också!!

...

Nåja, jag får väl lov att samla mig lite, dricka ett glas kallt vatten (det n:te idag) & bege mig för att idka mindfullness på hästryggen i stället! Med ifrågavarande dam är det som tur mer än möjligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar