söndag 18 juli 2010

Det viktiga

Jag har spenderat helgen med att prata, skratta och umgås. En hel del tänkande och funderande har också rymts med.

I fredags välkomnades jag (som vanligt) varmt av min älskade mormor & begav mig sen för att träffa Tvillingen. Var rätt slö & sku egentligen inte alls ha orkat laga iväg mig, men oj så värt det var! Hur kan man inte må bra i sällskapet av någon som tidigare i veckan skickat ett mess med följande (förkortade) innehåll:

Varför mår du dåligt med dig själv? Du har ju utbildning, bra jobb, nya möjligheter, tyskland, familj & vänner. What's missing, du är ju bästa tvillingen som du är!

Well, överväldigad & tacksam är ju vad man blir! Har levt på dehär orden redan i ett par veckor <3

Lördagen bjöd igen på sol & jag tänkte mig en liten länk/powerwalk under förmiddagen.. Men när jag i förbifarten undrade (med antagandet att svaret var nej) om inte momi ville följa med, så ändrades planen lite. Tempot anpassades, men sällskapet var helt klart värt det!

Resten av dagen spenderades på Millas & Jannes bröllop. Det jag minns allra bäst & som upprepades flere gånger under kvällen var deras ömsesidiga kärlek & respekt! Naturligtvis, självklart, tänkte jag! Det är ju just precis det handlar om, att älska & respektera, ge utrymme & kompromissa, låta den andras intessen gå i jämnhöjd med de egna, skapa gemensamma mål & sträva mot dem tillsammans!! Så lätt det låter, när man klär ner det to the basics..

Söndagen spenderades i sällskap av bästa KP, slappandes i Rödbergen.. Underbart med vänner som lyssnar & förstår, som man kan prata om precis vad som helst med! Och underbara Helsingfors! Lustigt hur lätt det är att intala sig att man inte saknar människor & miljöer så mycket, när man är nån annanstans.. Bara för att känna sig väl till mods & hemma i själen, när man är där.

Söndagsmiddagen serverades på en strand i Kyrkslätt, bestod av vild fisk & fågel, avnjöts i sällskap av familjen & utgjorde en fin avrundning på helgen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar