tisdag 30 juni 2009

Andas

Äntligen är det lite tid för det > andas. Bara sitta ner några minuter & njuta av att låta hjärnan vila :) Snart skall jag betala räkningar, diska & fixa mig i säng, men i en liten stund till kan jag bara sitta här & njuta..av dagen som den varit, av kvällen som den är & av allt det fina som kommer, skönt!

I söndags flyttade vi precis hela dagen. Det var svettigt & stökigt, men gick förvånansvärt ok. På morgonen åkte vi för att hämta paketbilen som vi skulle hyra & naturligtvis hade det blivit något strul, så killen som skulle komma & ge os nycklarna låg o sov..Sen kom vi som tur i väg & M körde på bara 1½h till Esbo. Jag "sov" mest. Min gudmor bjöd på kaffe & fika :) Dessutom fick vi ett fint balkongbord & jag en megafin cykel (måste sätta upp en bild i något skede)!! :) Aijoo & en ampel. Sen släpade vi stuff i Kyrkslätt & åt lunch, före avfärd tillbaka mot Åbo. Med flyttandet av saker från studentbyn fick vi sen hjälp av två av M:s vänner :)

Sedan dess har vi packat upp, torkat dam, snickrat ihop, funderat, insett att det behövs en massa småstuff, etc..etc..här ser fortfarande ut som efter ett smärre världskrig, men sakta & ibland lite osäkert blir det nog bra :)

Igår blev den tänkta kvällslenkken inte av, men idag var jag på gymmet för första gången på länge! Det var riktigt kul & dessutom på betald arbetstid i trevliga arbetskompisars sälskap > int kan man klaga :)

Den sadel som vi lånat til Sero såldes på söndag, så har varit lite strul med att hitta någon att ha (han är inte precis redo att ridas utan)..meeen idag kunde jag iaf rasta killen :)

Med andra ord är det hetiskt, men bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar