måndag 1 juni 2009

Uppdatering

Sedan jag bloggade senast har följande inträffat:

- Skön terasskväll med jobbkompisarna på fredag: Många glas vin & mycket flum, samt hittandet av Hfors bästa kissbuskar (just in case någon fjorttis skull behöva sådana..)

- Spenderade lördagförmiddagen med en god bok i solen :D 
- Grattade två nyblivna studenter & träffade en del bekanta & släktingar..
- Träffade en hel del av Lärkan ABI 05 gänget på en solig terass! Var dock själv spiknykter själv. Vad kan man säga > det var "intressant"! De som var najs för fyra år sedan var det fortfarande & dem var det riktigt kul att se! De som redan då var en pain in the ass hade inte ännu heller lärt sig att det ibland kan vara välkommet att hålla käft..! Det stora minuset var dock att jag tog mig hemåt alltför sent.

- Steg upp relativt tidigt på söndag & packade! Mådde apa & hade rejäl vetskebrist, trots gårdagens absolutism.
- Tankade vätska hela förmiddagen
- Svor lite över värmen, men bestämde mig för att lyssna extra noga på kroppen!
- Mötte upp springgänget på kontoret & marscherade iväg mot start..benen kändes ok.
- Kom till start, kom iväg ok, hade flyt i ca 2km..varefter det blev skittungt..och det tunga fortsatte > benen var som två stenhårda pinnar & krampen väntade på en chans att att ackera. Det var hett! Men man svettades skrämmande lite..jag drack lite på vägen, men fick nog i mig bara en handfull klunkar..det mesta hälde jag över huvudet! Måste gå några hundra meter emellanåt..men kämpade på, blec irriterad på mp3-spelaren som inte gav någon pepp, tänkte på min älskling (vilket gav pepp!), försökte fokusera på mantrat stark & lätt ( gick varierande)..undrade var i helvete nästa kilometermarkering finns (och tyckte det var alltför långt emellan dem ;) Och njöt av känslan, då jag efter 8km markeringen börjat undra om inte målet borde börja komma snart, det plötsligt bara fanns där & jag fick en massa extra krafter att "spurta" i mål :D 
- Hade ursprungligen tänkt att en tid på timmen jämnt är ok, med tanke på att jag haft en rejäl träningssvacka. När väderprognoserna börjat visa på över 20C hade jag mer & mer sänkt mina förväntningar..Och är därför idag skitstolt över att jag sprang milen på ca 56 min!!
- Tänker verkligen inte tänka på att det inte är någon höjdartid objektivt sett, eller känna mig mindre värd, för att andra sprungit över fyra gånger så långt dagen före > aldrig i livet! Snarare tvärtom har jag idag gråtit (jag vet!..men jag är sån & speciellt mycket är jag sån ett par dagar varje månad) av stolthet över att främmande människor (bloggare) kommit sig igenom maran i Stockis :) Lyfter även högt på hatten åt de bekanttisar som klarat dito & låter dessa kämpar inspirera mig till att själv orka mera!
- Efter loppet staplade vi tillbaka mot kontoret (i dethär skedet bara ökade smärtan i benen..) efter våra stuff & njöt sen av bastu & god mat på ytterligare en fin takterass i Hufvudstaden :)
- Körde som avslutning på dagen till Aboensis..det gick dock relativt smidigt, inte minst tack vare att jag fick sälskap av sötaste grannen i bilen!

- Idag var första dagen på det nya (sommar)jobbet..ganska lugnt & mest bara basic introduktion samt skön tidig hemgång. De jag träffade verkade dock trevliga & stämningen i min arbetsgrupp (där jag sedan tidigare känner en mycket trevlig studiekompis) verkade riktigt super!
- Handlade sedan lite grönt på torget, pussade på älskling i två sekunder & satt sedan en stund vid ån..
- Var och kollade en lägenhet, som visade sig vara förvånansvärt söt & antagligen skulle passa oss riktigt bra..!
- Skulle spela beachvolley med några kompisar, men fick ett samtal från pappa & ändrade därmed planen till lätt middag på en solig terass med honom. Kul att få lite kvalitetstid ibland :)
- Planen har dessutom varit att åka och handla, men lättjan har tagit över > det kan man ju göra i morgon!
- Har njutit av att läsa bloggar & chilla..överväger nu att för ovanlighetens skull se på TV..och får dessutom hem älskling inom en överskådlig framtid!

Sammanfattningsvis har det varit några riktigt bra dagar :) Och tänker inte ens beklaga den dåliga uppdateringen, då jag tycker att man måste ta tillvara det som den Nordiska sommaren ger!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar