torsdag 11 juni 2009

Sero

Så kallas "min" nya häst :)

Han heter egentligen Cherubino (i: Clinton II, e: Ofelia, ii: Casanova) & är alltså en treårig (egentligen 4, men då han är född så sent på året, så är han registrerad som tre) hingst. Det låter lite hurja, men han är en rätt väluppfostrad & lugn pojkspoling!

Så värst mycket kan han ännu inte, men alla gångarter är bekanta & "styrningen" fungerar någorlunda ;) Nu är meningen att jag så småningom skall lära honom allt mer invecklade saker. Idag övade vi t.ex. på att börja böja på volten, vilket gick helt bra!

Med andra ord är det ett riktigt spännande, intressant & hoppeligen även givande projekt som jag tagit mig an :)

Det här fotade M idag. Orsaken till att spöet sticker rakt ut är att jag inte var riktigt inställd på att bli fotad & att jag undviker att "putta till" bebisen i misstag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar