fredag 5 juni 2009

Atleten i mig

Idag har jag för tredje dagen i rad kört ett tungt träningspass, med fokus på nästan hela kroppen, men mest benen > idag var det inte skönt, snarare gjorde det skitont! Men mentalt var det riktit lyckat :)

Jag känner att i mina ben som skriker av mjölksyran & vill vägra göra en endaste "askelkyykky" till och i mina magmuskler som önskar de var någon helt annanstans att det är någon som pickar på & vill ut! Denhär gången är det ingen grön liten gubbe, utan jag känner att det som pickar är "den jag kunde vara", "den jag känner att jag egentligen är" & framför allt "den jag utan tvekan kan bli"!!!

Med andra ord känner jag mig (som bekant) i allmänhet inte speciellt nöjd i min kropp, men jag upplever helt klart att det finns potential ;) Idag när jag låg & kämpade med dedär jävla magmusklerna & ljumskarna (eller va de nu e för del på mig..) som nästan vägrade hålla fötterna i luften kom jag till insikt om vad det är för mål jag egentligen vill nå! Jag vill att min kropp skall bli den jag i mitt huvud redan känner att jag är! Mentalt är jag en vältränad atlet, men i spegeln är jag en lätt överviktig "tavis"..Där är glappet! Men nu har jag hittat min målbild & vet vart jag vill!! Och oj vad mycket tilläggskämppaglöd jag fick > najs!! :)

Vill bara påpeka att jag alltså inte talar om att bli smal, utan vätränad!! Just nu känns det som en enorm & avgörande skillnad :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar