lördag 1 augusti 2009

Den roddiga

Jag ser mig omkring i vårt hem & konstaterar det jag redan tidigare misstänkt: Det är helt klart jag som är den roddiga!! Mina saker finns överallt..speciellt på ställen där de inte alls hör hemma. Mitt skrivbord med omnejd är belamrat, badrummet har fått sin dos av saker..i vardagsrummet ligger en hög..*suck*
Idag blir det alltså att städa, eller plocka undan saker iaf..

Men vad är grejen? Varför har ingen kommit på en briljant förvaringsmöbel för dedär "mittemellan sakerna"? Alltså i huvudsak kläder, som varken är så smutsiga att de hör i tvättkorgen, men trots allt använda & inte så rena att de sätts tillbaka i skåpet? Det skulle vara en vinnaridé!! Jag skulle köpa direkt! Dessa kläder är mitt största problem, tillsammans med dem somm är rena, men ännu inte strukna. Och vi som trots allt gjort ett tappert försök, i och med att träningskläder (typ ridkläder & uteträningskläder) i användning har egna hyllor..Men inget tycks hjälpa?!

På tal om städning sitter det en harakrank (en spindel som består av en rund klump i mitten & långa ben) på vär köksvägg & stirrar på mig. Jag känner mig superflickig & vet inte hur jag skall approacha problemet, men håller ett vakande öga på om den försöker komma närmare mig...Kanske kunde Dumle hoppa upp & äta upp den? Med tanke på hur hög hans aktivitetsnivå är just nu känns det dock föga troligt :S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar