torsdag 13 augusti 2009

Slutkörd

Jag är hemma & vänder..

Tanken var att ta ut D en snabb sväng efter jobbet & sen springa en längre runda själv, men i stället sitter jag nu hemma & skakar av utmattning > trötthet, blandat med tankar & känslor..
Har på det stora hela varit en ganska tung dag. Sov helt uselt (och alltför kort) förra natten, så koncentrationen på jobbet idag är inget att skryta med! Drack dessutom en Battery stripped i eftermiddags & blev riktigt yr & illmående. Med andra ord var jag inte precis taggad att peppa mig själv i löpspåret :(

Har just pratat med sambon i telefon..kul att bo under samma tak, men ha setts sammanlagt kanske 30 vakna min sen i tisdags kväll > tufft! Nu känns allt dock lite bättre <3

Skall ta det lugnt & andas en stund till & sen piffa upp mig en aning inför kvällen. Det är konstens natt i Åbo & jag skall tillsammans med en del av mina jobbkompisar vara lite kulturell: Först blir det öppna övningar av en musikal på Stadsteatern (där jag alrig varit förut) & sen får vi hoppeligen ta del av improvisationsteater någon annanstans (finns ett par alternativ) *håller tummarna*.
Jag tror det blir riktigt roligt bara man kommer iväg! Älskar ju teater (men tycker man kommer sig för att gå alltför sällan) & uppskattar det att folk är så intresserade av kultur & att man bara kan slänga en idé i luften (ja, jag var faktiskt en del av hjärnan bakom utgången) & det alltid tycks vara folk som är beredda att hänga på :)
Börjar nästan tycka det är tråkigt att sommarjobbet snart är slut, då alla är så trevliga!! Men, hoppeligen kommer man att få se en del av dem i höst också! Och anyway i kväll skall man inte tänka på sånt > "Vielä on kesää jäljellä...!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar