fredag 25 februari 2011

Dålig fiilis gubbjävel

Min hyresvärd ringde just.
Det var i och för sig bra, då jag kontaktat honom för (över) en månad sedan.
Men alltså varför skall man (alltså hyresvärdar i allmänhet, för att nu generalisera) alltid vara så f*ttig som möjligt??
I lägenheten finns det ett hål i taket, där det sticker ut ledningar & där det är meningen att det skall gå att sätta upp en taklampa (vilket det nu inte går). Och det drar iskallt från fönstret. Dehär är saker som jag tycker att inte är ok.
Nu kommer det (mest tack vare talkkaren) en elgubbe & (hoppeligen!) fixar lampgrejen. Men egentligen borde jag enligt hyresvärden nog betala det hela, eftersom det var så när jag var & tittade på lägenheten.. Och den ju är uthyrd i befintligt skick!
Och fönstrena.. Disponenten hade inte hört att andra människor skulle klaga speciellt mycket på drag (så underförstått det är det nog mig det är fel på). Alltså behöver det egentligen inte göras något åt saken..
Jag blir så jävla förbannad!!
Speciellt, när han har mage att (flere gånger) säga: Om du en gång är så missnöjd med lägenheten & funderar på att säga upp kontraktet, så är det helt ok för oss. Det står människor i kö för att få den!
Som tur är jag ibland tuffare än jag tror & jag satte nog ganska bestämt ner foten & sade att jag inte tänker betala, pga att lägenheten var mitt i remonten när jag var & tittade på den & att det då sades att det sista sätts i skick före jag flyttar in. Dessutom sa jag ganska rakt ut att jag inte bryr mig det minsta om ifall det drar på andra (vilket det helt säkert gör - gamla fönster), men att jag inte är intresserad av att frysa!
*morr*

2 kommentarer:

  1. Men gud va sjuk hyresvärd! Det där är int okej ju!

    SvaraRadera
  2. Nä, det är det verkligen inte!!
    Tyvärr är det som han säger dock lite sant, eftersom folk är beredda att betala ganska mycket för att bo i dehär stadsdelarna.. Det oberoende av lägenhetens skick & min är ändå i gott skick.

    SvaraRadera