torsdag 17 februari 2011

Elixir

Igår mötte jag efter jobbet upp en vän & begav mig till Bio Rex (där jag aldrig varit förut) för att njuta av adrenalinkickar på vita duken, i form av Elixir - Action Sports Film Festival. Det bjöds på mycket snö, is & frusna kinder. Filmerna var av varierande kvalité och intresse, men festivalen var helt klart värt ett besök & om sommarversionen kommer hit skall jag nog gå i mån av möjlighet!
Efteråt paltade jag på mig & begav mig på en egen polarexpedition hem till Rööperi.. Det kändes som en bedrift i sig, eftersom strumpisar i -20 kanske inte var den absolut bästa lösningen! Samtidigt kände jag mig lycklig som var privilegierad nog att gå hem efter en lång dag & vara helt tillfreds med tillvaron! Klart att det hade varit skönt om någon värmt sängen färdigt, eller man kunnat gå hem under fullmånen hand i hand, men just då kändes det verkligen som om inget fattades mig. Det kanske låter lite överdrivet, men jag tror att när man mått riktigt dåligt, så kan man också uppskatta det att saker är i normalläge, alltså bra :) En fin känsla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar