söndag 27 februari 2011

Vilket dygn

Här har varit lite radioskugga, för har lite bränt ljuset i bägge ändor if we say so..!

På fredagen crashade jag bara i soffan & gick (försökte gå) någorlunda tidigt & sova.

Igår steg jag upp semi tidigt & påbörjade min hemtent. Det var inte speciellt effektivt. Sen kom talkkaren med en elektriker & fixade lite.. Efter det spenderade jag två underbara timmar på gymmet, med zumba & hot stretching. Sen åt jag. Sen fixade jag pikilite till på tenten. Sen kom min vän M hit. Vi drack vin & hämtade sushi :) Sen for hon hem i helt ok tid & jag crashade i sängen. Sen ringde hon, för det var strul med spåran, etc. Jag vaknade. Hon hann till sitt tåg, men jag fick inte sömn. Kring två (kanske) steg jag upp & skrev på tenten i ett par timmar. Sen sov jag lite. Och steg igen upp för att göra klar helvetet & skicka det. Sen sov jag en liten stund..

Nu är jag lite trött.

Och irriterad. Varför skall jag hålla på såhär? Vad är det för idé att försöka sträva till hälsosamma levnadsvanor, vad gäller motion & mat, när man sedan bryter ner det hela med att inte sova? Nu är jag helt darrig. Jag har en massa roligt & chilligt program inplanerat för dagen, men skulle egentligen inte orka. För att jag är trött. Fan :( Stress & för lite sömn gör dessutom att kroppen binder farligt bukfett lättare. Jag motarbetar med andra ord mig själv helt 100%. Det är inte ok! Nu måste jag ur mina usla vanor gällande att inte sova tillräckligt!! Jag vill njuta av mitt liv & mina fina vänner, inte vara trött! Det får vara slut på fjantteriet nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar