onsdag 18 februari 2009

Bostadslös

That's me!
Fick brevet hämtat idag & det var som befarat en uppsägning av hyreskontraktet. Visste det dock redan, eftersom jag tidigare idag mailades med hyresvärden..
Officiellt skall jag vara ute 31.5.2009..(dagen efter studentdimissionerna & samma dag som Naisten 10!)..om jag inte minns fel, har man dock en lagenlig rätt att flytta på följande vardag, om den officiella flyttdagen infaller på söndag, eller helg.
Nåjaa, får se med flyttadet & ta det praktiska problemet sen, när det kommer!
Vart jag skall flytta? Det är frågan :)
Skulle sätta mina kort på Hagalund eller Åbo, med chanserna ganska 50/60!

Men helt ärligt, så kunde man ha det (mycket)värre!
Tjejjen som jag hyr av är lite äldre än jag, men väl nog under 30..Nu skall hon iaf preliminärt flytta hit, tillsammans med två inte helt små hundar & en baby, som föds runt tiden för flytten..Och aijoo, min lägenhet är 17kvadrat ;P

2 kommentarer:

  1. Hej Ana! Nu ha ja o hitta din blogg! Kiva :)

    Joo lycka till me hundar o baby o allt på 17 m2... voi voi voi...

    Jobbar du int i Hesa nu? Så så där tekniskt borde du väl spendera mest tid där? Ja nå va vet ja...

    Ha d bra! :)

    SvaraRadera
  2. Roligt att höra :)

    Jag jobbar i stan ännu hela våren, sen är sommaren fortfarande öppen & senast i höst blir det anyhow flytt tillbaka till Åbo..

    SvaraRadera