lördag 21 februari 2009

Dålig uppdate

..förlåt för det! Har såsat på, nästan värre än vanligt.

For extempore till Kyrkslätt på onsdag kväll & stannade till fredag förmiddag. På på torsdag var jag superinspis på att ta fina vinterfoton på pojkarna (Dumle & Chili >för oinvigda: våra hundar), men naturligtvis tog kamerans batteri slut efter typ 3 foton, så inspisen försvann lite..Skall dock kolla om jag får upp nåt senare, eller om jag nöjer mig med att visa nånting äldre :)

Anyway var det skönt att vara hemma, blir genast lungare tempo i hjärnan, när man kommer bort från stan :) Hade dock en hel del att få gjort, men fast jag tyckte att jag jobbade ganska aktivt under torsdagen var det inte många "check" som kunde göras på min "att göra"-lista :( Fick dock iväg några viktiga arbetsansökningar, så det var ju bra!

På tal om arbetsansökningar, så undrar jag vad det är med deadlines, att man alltid måste göra saker just före det är för sent?? Ingen skillnad om det gäller att söka arbete, lämna in skoluppgifter, eller vad.  Högsta domstolen hade en lediganslagen praktikplats för sommaren, som skulle söka senast i går (på fredag). Jag var väl medveten om det & tänkte att det hinner jag bra med! På torsdag insåg jag dock att det inte går att maila sin ansökan, utan att den måste postas eller föras till kansliet, under tjänstetid! Eftersom dethär var på torsdag, var det ju ren för sent att få iväg det med post. Så jag måste föra det..nåjaa, HD ligger i centrum av Hfors, så inga problem där..Försutsatt att jag skulle haft en fungerande printter hemma! Nu testade jag faktiskt om min printter (som stått oanvänd sen jag flyttade från Åbo typ..) skulle ha funkat, men resultatet var så vedervärdigt, så det var inte att tänka på. Alltså fick jag marschera iväg till Åbotåget i överdrivet god tid, gå via jobbet (som tur jobbar man centralt!) för att printta & kopiera, samt föra ansökningen (en hel timme före deadline!!) till HD. Lyckat :)

1 kommentar:

  1. Sa ar det, pressure baby, da funkar det bast. Synd bara att det inte finns nagot mellanting. Fast livet blir ju alltid lite mer spannande (stressigt?) pa det viset. Som om jag skulle behova extra spanning i mitt liv, pah, (pleeease!)

    SvaraRadera