söndag 22 februari 2009

Resumé av en (sprit)fylld helg

Jahapp..så var det söndag eftermiddag & en tillbakablick på helgen berättar att nyttofaktorn på alla (utom möjligen det sociala!) planet varit noll, om inte minus!

Helgens dåligheter startade med "lagertömning" hos L & N. Tanken var alltså att gästerna hämtar diverse blandisar, så att vi sen kan inmundiga värdparets föråd av diverse alkohol..Och det gjordes även, med råga! Aka vi drack upp precis allt som fanns (utom Rumänskt hembränt, som luktade mycket giftigt & 80% Absinth..) samt tvingade en granne att hämta mera ;) 
Med ett tjugotal pers, som alla svamppar i sig allt de kommer åt & dessutom häver i sig sockerhaltig blandis kan partyt inte bli annat än bra!! Tack för det!
I den allmänt uppsluppna stämningen var det även tillfälle att få reda på en del sanningar (ni vet, såna som man laukoo av bara farten) & bland annat fick A & jag höra att vi nog är lite skrämmande..Vadååå, vi säger ju bara vad vi tycker högt & tydligt (den som skriker högst har rätt vet ni väl..!!). Dessutom hörde vi om varför/hur vårt "project Andy" strandade..orsaken var alltså ytterligare en kvinna, som visste vad hon ville ha ;) *Like*
M & jag hade dock förståndet att gå hem "redan" kring 02.30, för att samla krafter inför lördagen..

Under lördagen kurerade vi oss efter nattens strapatser, jag fixade klart  min klänning & sen var det typ dags att börja laga sig iväg på nästa partaj. Åbo Akademis studentkår firade sitt 90-års jubileum & naturligtvis (?) ville vi gå på årsfesten. Själva banketten var helt trevlig, men präglades (som många jubben) tyvärr av alltför många & långa tal, i förhållande till mängden tillgänglig dricka!!
L & jag blen dock kreativa mitt i tristessen & kom på ett fantastiskt tema för t-skjortorna på nästa Stadga-sillis :P
Ett stort minus var dock bordsplaceringen! M & jag satt tillsammans med L & N, vilket ju var trevligt! För övrigt satt det dock bara totalt random människor i samma del av festsalen (trots att vår (min) förening var mer än väl representerad!).. Detta har annars ingen större skillnad, men efter all den skit som jag personligen fått ta i samband med Stadgas årsfest 2008, alla "på alla andra årsfester får man själv välja bordssälskap" & framför allt med tanke på vem som i praktiken ordnade festen, så kan man inte annat än skaka på huvudet & lita på Karma ;)

Efterfesten hölls på MK...Vi var i det skedet dock rätt så medtagna (mer pga sömnbrist, än alkoholintag) & efter att ha ätit nattmat & lyssnat en stund på det riktigt duktiga bändet "Kill Something" hoppade vi i en taxi & var hemma lite efter 03.30.

I morse var det trots den "tidiga" hemgången tufft att stiga upp, men vi kom iaf iväg på sillis, som planerat :) Dock har det i Åbo snöat precis hela dagen (jag håller skygglapparna hårt för ögonen & tummarna uppe, för att det inte kommit lika mycket i Hfors..), så vi valde att lämna cyklarna hemma & i stället promenera till Kåren. Sillismaten var ok & bändet "Oskars orkester" spelade en hel del legendariska rockbiisin :) Vi låg på den nyktra linjen & orkade inte heller shake låss desto mer, men hade iaf det helt trevligt!

Sen var det hem via butiken (vi skippade krabbispizzan, helt frivilligt tom för min del..wow!) & nu blir det nog bara chill resten av dagen (trots att jag helt klart borde aktivera mig med skolstuff)..

De va de & de blev långt..Nu over & out!

Bilderna från allt detta kommer senare! Med andra ord när jag är tillbaka i Hfors & har rätt kabel tillhanda, för att få dem överförda..

1 kommentar:

  1. Hej

    Angående sittordningen, du och M hade önskat sitta brevid "L och N, + stadgeiter". L och N hade önskat samma sak. De "random" människor ni satt brevid på årsfesten var sådana som hade önskat att uttryckligen sitta nära N. Först satt du med de andra Stadgeiterna, men vi (jag) i ÅFU tyckte att L säkert skulle ha trevligare om hon hade någon Stadgeit med sig, därför flyttade vi dig och M dit, för av de Stadgeiter som var anmälda gissade jag att L skulle känna dig bäst och ha mest gemensamt med dig.

    S.

    SvaraRadera