onsdag 18 februari 2009

Om att sjunga..

Och nu talar jag inte om Florakören, eller Akademen..nehej, vad sku ja nu veta om de!
Jag talar om att sjunga på tokiga ställen :)
Måste i detta nu erkänna att jag själv är en stor vän av att skråla i bilen! Stereon för fullt bara (så den egna rösten helst inte hörs så mycket) & sen rocka loss! Oftast gör jag detta bara när jag är ensam eller full (och nån annan altså kör..) ;) Dock kan det ibland vara att jag börjar känna mig så bekväm inågons sälskap, att även den får lida..!
Sen är det duschen! Där brukar jag inte skråla, ibland dock nynna, eller småsjunga :) Men detta är ett ganska vanligt fenomen, har jag hört, så inget att ta stress över..
För övrigt händer det ibland att jag glömmer bort mig, med mp3-spelaren i öronen & småsjunger på stan..Pinsammare är att det väl hänt en & annan gång, trots att musikdosan inte varit med :) uups..!
Och kökskaraoke i Ryssland (med jatkoa annorstädes..) skall vi inte ens tala om här ;)
I går upplevde jag dock något, som jag inte själv brukar sporta med. Jag kommer in på damvessan på jobbet & hör att nån sitter & smånynnar i en av koppina..Jag drog lite på smilbanden, men tänkte att nu hörde hon (whoever it was) att jag kom in & slutar säkert. Men nej, nynnandet & småsjungadet fortsatte & fine så, men jag hade av nån orsak helt löjligt svårt att inte börja fnissa hysteriskt :) Så absurd situation på något sätt! Där sitter man i en minimal koppi & försöker få sina ärenden uträttade & nån koppi bort sitter nån & tar ut allt av de små glädjeämnena i tillvaron, funny!

2 kommentarer:

  1. Vi är två. :) Jag brukar sjunga och skrika i hjälmen, där hör garanterat ingen mig. :) Kul att läsa din blogg, jag lär mig en massa för mig obekanta ord också. Koppi är dagens. /Danne

    SvaraRadera
  2. Haha, det är roligt att skråla i bilen! Nice frisyr btw!

    SvaraRadera