torsdag 31 december 2009

2009

Det har blivit dags att summera det gångna året, göra bokslut & analys.. Bloggvärlden består för tillfället till 90% av denna aktivitet.
Jag har också funderat, filosoferat & tänkt tillbaka..!
Men faktum är att jag inte känner mig kapabel till en "ordentlig" sammanfattning! I alla fall inte i den meningen att de största händelserna listas, eller att plusar & minusar läggs på rad. Allt är just nu så upp&ner, känslorna på ytan & psykets försvarsmekanismer i så hårt arbete, att det inte känns som om jag kan göra rättvisa åt det år som varit..!

Ett som är säkert är dock att mitt år varit fyllt med mycket glädjefyllt skratt, men också många smärtsamma tårar! Jag har kännt mig innerligt älskad, men ibland så hopplöst ensam. Jag har kännt stor lycka.. Och min värld har rasat! Jag har trivts med mig själv, bara för att i nästa stund se tillbaka in i spegeln med stort förakt. Jag har tränat & mått bra, men alltför ofta pinat min kropp med onyttigheter.. Jag har varit fruktansvärt rädd, men insett att saker inte alltid är så farliga som man tror & att man måste leva i stunden! Jag har kännt mig obetydlig & värdelös, men vuxit otroligt mycket som människa! Jag har haft (allt)för stora ambitioner & fått lära mig kantapään kautta att alla saker inte blir bättre av att man försöker mer, utan ibland är less helt klart more!! Med andra ord har det varit ett omvälvande år, ett år fyllt av känslor, ett år att lära sig av & ett år att gå vidare från med många nya tankar & hoppeligen också som en mer hel människa!

När jag skålar in årsskiftet (för det tänker jag självklart göra, i cockareklänning & högklackat, med ett leende på läpparna & tillsammans med de härligaste av människor!) är det med mycket motstridiga känslor. Å ena sidan gör jag det med en familjemedlem på sjukhus & mitt hjärta i tusen borttappade bitar.. Å andra sidan har jag bestämt att 2010 skall bli mitt år! Ett år då jag tar hand om mig själv, då jag tillåter mig att uppleva saker & då jag förverkligar mina drömmar!! För faktum är ju att livet inte kan bli mer än man väljer att göra det till :)

1 kommentar:

  1. ja usch för omvälvande händelser på olika håll. Gott nytt år iaf, håller tummarna för att det blir bättre!

    SvaraRadera