onsdag 30 december 2009

Fotot som inte togs

När jag på vägen till Åbo förde pojkarna till pappa lämnade jag bilen vid gatan, då deras gård hade såpass mycket snö, att jag inte ville ta risken att fastna.. Hade Dumle lös & när vi kom till deras glasveranda var katten Ellen precis just där, under nosen på Herr D. Han avskyr som bekant katter, så det blev ett ordentligt hallo! Speciellt som också Chili ville vara med & drog som en dåre i kopplet..

Anyway, gissa om det såg roligt ut, med en rätt stor svart katt med ryggen på så stor båge som det bara gick, uppe på bordet & en rätt stor & uppjagad brun labbis nedanför > höll på att dö i skratt & sku ha blivit ett superfint foto, då ljuset var bra & båda djuren såg så häftiga ut & var so much alive <3

Det hela slutade dock bra, eftersom Dumle var förvånansvärt lugn, men tanke på hur illa han verkligen tycker om katter & Ellen dessutom gav honom några nätta skrapsår på nosen (vilket enligt mig är helt berättigat, om man måst vara så korkad att man jagar den andra). Vi tog in hundarna & allt lugnade ner sig, men när jag skulle gå smet katten naturligtvis in & showen var igång igen..huhhu..som tur kan hon gömma sig i bastun, dit hundarna inte har tillträde :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar