torsdag 3 december 2009

I hope I'm not a hopeless case

Jag försökte just baka pepparkakor. Jepp, försökte. As in DET LYCKADES INTE!!

Mina framgångar i köket fortsätter således.
Problemet var att den extremt goda degen jag svängde ihop för några dagar sen innehöll för lite mjöl. För lite mjöl?? INGEN lagar degar med för lite mjöl. Det brukar ju alltid vara för mycket. Men inte i min!

En stund funderade jag alvarligt på att äta upp degen som sådan i stället. Visst sa jag att den smakar fantastiskt?!
Sen tyckte jag ändå att det inte var ett speciellt vuxet sätt att lösa problemet på & knådade i stället in någon deciliter mjöl till. Så nu är det bara att vänta (och diska allt som ändå blev geggigt!) & hoppas på att den skall ta sig & vara klar att bakas om någon dag > den olidligt spännde fortsättningen följer ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar