måndag 28 december 2009

En bra dag

Började dagen med att vakna ur en mardröm :( Nåjaa, därifrån kunde dagen bara bli bättre!!

Åkte till simhallen (igen..! Jag vet, säkert varit där flere gånger nu på två dagar, än sammanlagt sedan högstadiet) & spenderade 30-40 min med att simma några längder & "springa" många dito :)
Det lustigaste (eller hur man nu tar det) var att när jag hoppade i basängen kom en gubbe (eller int vet ja hur gammal han nu va) & började fråga om ja tycker om hundar & om ja har en egen & bladibla..Och om jag är singel. Han verkade smått bakom flötet & annars också frös jag & var högst ointresserad av att babbla med honom, så simmade iväg. En stund senare gick jag upp för att hämta bältet som man har på då man vattenlöper & då kom typen igen & började bla,bla, säg nu påriktigt om du e singel..själv e ja de (No, shit!!), bla, bla.. Konstaterade att det nog inte var hans business & marscherade till springbanan. Morrade innombords & funderade på varför alla kufar alltid tycks dras till mig.. Men när en tant, som kom springdes emot mig, kommenterade typ att "där sku du ju ha fått dig en pojkvän.." kunde jag inte annat än le åt det absurda & fortsätta min träning som om inget hänt.

Träffade sedan några härliga f.d. kollegor över en lång kaffe. Roligt att ses första gången på superlänge :)

Fick mera positiv energi av ett telefonsamtal under hemvägen!

När jag tagit ut pojkarna & skulle ta med mig lite bröd från frysen i källaren hittade Chili en död mus..fräscht, not! Anyway lyckades han naturligtvis äta upp den före jag kunde göra något (eller för att vara ärlig, så hade jag ingen större lust att dra ut den med handen), så sen oroade jag mig en stund för att han skulle få råttgift i sig (har ju ingen aning vad musen dog av), men nu har det ren gått flere timmar & han har varken spytt eller varit supertörstig, så skulle tro att han överlever ;)

Resten av kvällen innefattar god ost, en spikmatta & SATC :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar